Utveckling Pågår
För nuvarande så ligger hemsidan nere för utvecklings skäl. Gå med och var den första att få reda på när vi öppnar igen.
Kontakta Oss
Innehåll som kan döljas
Retur & Återbetalning
Reklamation
Vid en reklamation har du som kund upp till 14 dagar på dig att reklamera varan. Reklamationen genomförs via email. Du som kund får välja kostnadsfri ersättning av produkten "samma vara" eller så får du en återbetalning.
Återbetalning
Återbetalningen på en reklamation sker när vi har fått in tillräckligt med information från dig som kund för att avgöra om varan var felaktig eller skadad innan eller under leveransen.
En återbetalning av en retur sker när varan har kommit fram till lagret i Kina eller vid en annan överenskommelse. Produkten behöver även uppnå våran skick policy nedan. Vid en accepterad återbetalning får du en återbetalning på hela beloppet förutom 3-20 dollar per produkt, beroende på varans fraktkostnad som är inkluderat i produkt priset.
Produkt skick
Produkten ska alltid vara i nyskick vid en retur, vid en retur där produkten är i skadat skick blir ej returen accepterad.
Frågor
Vid frågor om våran retur och återbetalnings policy kontakta allstyle.sweden@gmail.com så återkommer vi så snart som möjligt.
Retur ansökan
Vid en retur ansökan så ska det max ha gått 14 dagar sedan du har hämtat ut paketet. Paketet ska även uppfylla skick policyn som kortfattat betyder att paketet ska vara i nyskick.
1. Kontakta våran Gmail allstyle.sweden@gmail.com
2. Skriv att du vill göra en retur samt vad ditt order nummer är. Skicka bild på varan så vi kan avgöra att det är eran riktiga bild samt så att vi ser att den är inom våran skick policy.
3. Säkerhets kolla så att du skickar till rätt gmail "allstyle.sweden@gmail.com", sedan skicka iväg din returrätt ansökan.
4. Invänta svar från oss, om vi inte hör av oss inom två dagar skicka ett medelande igenom chattfunktionen via hemsidan.
5. Följ våra instruktioner från din mejl så kommer ni motta en betalning eller liknande vara från vad vi har kommit fram till.
"OBS" Vid en returansökan behöver du som kund svara inom 72 timmar så att vi kan genomföra returen så snabbt och smidigt som möjligt. Svarar ni efter dem 72 timmarna så kommer eran returansökan bli nekad .Om eran returrätt har gått ut och er returansökan har blivit nekad så går det inte att ansöka till en retur igen "på den ordern".
"OBS" Vid en returansökan till fel mejl adress så kommer ej det räknas som en retur ansökan.
Privat Policy
1. INFORMATION OM COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
Senast uppdaterat: 2024/08/11
2. PERSONUPPGIFTER
Genom att handla hos Allstyle Sweden accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordra aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Allstyle Sweden är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
2.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
2.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
2.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
2.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
2.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Quickpay, Stripe, Klarna, Applepay, Swish
2.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med oss av specifik information till fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
För information om våra fraktbolag eller om frakten kontakta allstyle.sweden@gmail.com
2.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Webshipper som nyhetsbrev.
2.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. Kontakta allstyle.sweden@gmail.com
2.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
2.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
2.8 Ansvarig för dataskydd
Allstyle Sweden är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
2.9 Klarna
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas
enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
2.10 Vilka vi delar dina uppgifter med
Vi använder google, meta och tiktok för att framföra våra kollektioner och produkter till kunden. Därmed så behöver vi även dela eran personliga information till dem för att dem ska kunna utföra sitt syfte.
3. ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Terms of service
BESTÄLLNINGAR PÅ PLATTFORMEN
För att göra en beställning krävs det ett giltigt fullständigt för- och efternamn. Vi förbehåller oss rätten att ta en avgift vid ej uthämtat paket om för- och efternamn inte överensstämmer med din giltiga id-handling.
Giltig e-postadress krävs för att slutföra en beställning och därav kunna motta leverans aviseringar.
Vid utcheckning krävs godkännande av dessa villkor.
Vid skapad beställning skickar vi dig en bekräftelse på din e-postadress alternativt telefonnummer. Vid ej mottagen orderbekräftelse inom 24 timmar ber vid dig direkt kontakta oss för kontroll av korrekta personuppgifter.
Om angiven e-postadressen är ogiltig eller e-postmeddelandet hamnat i skräppost och därav ej blivit meddelad om inköp av förbeställd produkt och sedan vill avbryta kvarstår fortfarande hanteringsavgiften på 149 SEK.
För att kunna genomföra vissa enstaka ordrar så behöver vi att du som kund ska kunna svara oss inom 48 timmar. Detta kav röra sig kring returer, frakt mm.
Frakt
Frakt
Du som kund har rätt till en retur eller så kallat ångerrätt. Vid en retur ska du hålla dig till returstegen så att det blir en så smidig retur som möjligt. Vid en avvikelse från returstegen så kommer ej din retur bli godkänd. Du som kund har upp till 14 dagars returrätt. Kunden står alltid för returfrakten förutom vid ett köp där varan är skadad. Vid en skada på produkten så har du även 14 dagar på dig att reklamera den. Vi strävar efter att nå 7 dagars frakt (arbetsdagar). Något vi även står starkt vid är en gratis frakt policy där kunden inte borde behöva betala onödiga avgifter som inte gynnar kunden.
Kontakt Information
Vid en retur/reklamation: allstyle.sweden@gmail.com
Vid vanliga frågor och mer: allstyle.sweden@gmail.com